چای ترش یا چای قرمز به کنترل فشارخون بالا و دیابت کمک می‌کند

وقتی بیمار می‌شویم تغییر عاداتی که برای شرایط بیماری کنونی ما مضر هستند، کمی سخت است،  یکی از این عادات، خوردن چای همراه با قند یا سایر مواد شیرین است که برای افراد مبتلا به دیابت مضر می باشد. اما طبیعت راه حل‌های مناسبی را پیش روی ما گذاشته است که از آن جمله می‌توان به چای هیبیسکوس یا رز چینی که به چای قرمز یا ترش مشهوراست، اشاره کرد. این چای از گلبرگ‌ها و دانه‌های گیاه Hibisus یا ختمی تهیه می‌شود از خواص این نوشیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        ضد فشارخون بالا و کاهنده ی کلسترول

·        به مدیریت دیابت کمک می کند

·        خنک کننده‌ی بدن

·        رقیق کننده و تصفیه کننده‌ی خون

·        رفع اختلالات کبدی و صفرایی

·        آرام بخش

·        سرشار از آهن

·        شاداب کننده

·        رفع عوارض بیماری قلبی

·        کمک به کاهش وزن

محقق ارشد این تحقیق، دکتر Ochuko Eruhainure می‌گوید: این نوشیدنی که به آن نوشیدنی Zobo نیز گفته می شود، می‌تواند به کاهش کلسترول، فشارخون بالا، دیابت و یبوست در انسان کمک کند اما مصرف آن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

این نوشیدنی حاوی 15 تا 30 درصد اسیدهای ارگانیک مانند اسیدسیتریک، اسید مالئیک و اسید تارتاریک است، همچنین حاوی پلی ساکاریدهای اسیدی و فلاونوئید گلیلوزیدها مانند سیانید و دلفین می‌باشد.

 او افزود: این نوشیدنی به کاهش قند خون کمک می کند، چون حاوی مهار کننده‌های آنزیمی است که تولید آمیلاز را مهار می‌کنند. آمیلاز آنزیمی است که قندهای مرکب و نشاسته را تجزیه می‌کند، نوشیدن یک فنجان چای قرمز پس از صرف غذا، موجب کاهش جذب کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

دکتر Eruhainure می‌گوید:این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی ویتامینC است که آنرا به یک نوشیدنی مناسب برای مقابله با سرماخوردگی و عفونت‌ها و حفظ مایعات در بدن تبدیل کرده است. توصیه می‌شود به این نوشیدنی شکر نیافزایید تا اسانس‌های طبیعی آن حفظ شود و با سایر اسانس‌های غیرطبیعی مخلوط نشود.

Eruhainure همچنین زنان باردار را از نوشیدن این چای منع کرد، او می گوید: مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن این چای منجر به سقط جنین می‌شود و هنوز ایمنی مصرف آن در طول دوره‌ی شیردهی مشخص نشده است، توصیه می‌شود بیماران مبتلا به فشارخون پایین از مصرف آن اجتناب کنند. همچنین ممکن است این نوشیدنی سبب بروز واکنشهای آلرژیک مانند خارش و قرمزی چشم و تب یونجه شود، بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید زیرا احتمال تداخل آن با داروهای شیمیایی وجود دارد.

منبع:

www.naij.com/1080090-driking-zobo-control-hypertension-diabetes.html